خرید اینترنتی فایل{تحقیق کامل در مورد ساختار سازمانی}

تحقیق کامل در مورد ساختار سازمانی|42084031|vdf|تحقیق ساختار سازمانی,تحقیق در مورد ساختار سازمانی,تحقیق درباره ساختار سازمانی,ابعاد ساختار سازمانی,انواع ساختارهای سازمانی,گروه بندی واحدهای سازمانی
با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : تحقیق کامل در مورد ساختار سازمانی

هدف از این نوشتار می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات39حجم288/591 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
هدف از این نوشتار می باشد.


ساختار سازمانی شیوه‌ای است که به وسیله آن فعالیت‌های سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ می‌شوند. سازمان‌ها، ساختارهایی را به وجود می‌آورند تا فعالیت‌های عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تصریح می‌کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی، همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند. ساختار سازمانی تعیین‌کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص می‌کند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستم‌هایی است که به وسیله آن‌ها همه واحدها یکپارچه می‌شوند و در نتیجه ارتباط در سازمان تضمین خواهد شد.

ساختار سازمانی تحت تأثیر اهداف، استراتژی، محیط سازمان، فن آوری و اندازه سازمان قرار می‌گیرد. ساختار سازمانی، چارچوبی است که مدیران برای تقسیم و هماهنگی فعالیت‌های اعضای سازمان آن را ایجاد می‌کنند. ساختار سازمانی سازمان‌های مختلف با هم متفاوت‌اند زیر شرایط محیطی و راهبردها و اهدافی که سازمان‌ها دنبال می‌کنند، با هم تفاوت دارند. ساختار سازمانی الگوهای تعیین شده برای روابط میان اعضای یک سازمان است و نظامی رسمی بوده زیرا مدیران ارشد بطور رسمی آن را پدید می‌آورند.

یک سازمان نوعی از یک واحد اجتماعی متشکل از افراد است که برای دستیابی به اهداف جمعی مدیریت می شوند. به عنوان مثال، سازمان ها سیستم های بازی هستند که به شدت تحت تاثیر محیط قرار دارند. هر سازمان دارای ساختار مدیریتی خاص خود هستند، که روابط بین کارمندان مختلف، وظایفی که آنها انجام می دهند و نقش ها و مسئولیت های ارائه شده را تعریف می کند برای انجام وظایف مختلف می باشد. سازمانی که به خوبی سازماندهی شده، هماهنگی موثر را به دست می آورد، به عنوان ساختار، کانال های ارتباطی رسمی را مشخص می کند و نحوه فعالیت های جداگانه افراد را با هم مرتبط می کند.ساختار سازمانی شیوه ای را تعیین می کند که در آن نقش ها، قدرت، اختیار و مسئولیت ها، تعیین و مدیریت می شود و نحوه انتقال اطلاعات بین سطوح مختلف سلسله مراتب در یک سازمان را نشان می دهد. ساختار سازمانی به میزان قابل توجهی به اهداف و استراتژی آن در دستیابی به این اهداف بستگی دارد.یک چارت سازمانی، نمایش بصری از ساختار سازمانی است. این ساختار باید به وضوح، روابط گزارش دهی و جریان اختیار را تعیین کند، زیرا این امر ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد و موجب جریان کارآمد و موثردرکار می شود.


فهرست مطالب


2-1) مقدمه 4
2-2) مباني نظري ساختار سازمانی 4
2-3) تعریف ساختار سازمانی 4
2-4) ابعاد ساختار سازمانی 8
2-4-1) پیچیدگی 8
2-4-2) رسمیت 9
2-4-2-1) فنون رسمی سازی 9
2-5) تمرکز 10
2-5-1) اهمیت عدم تمرکز 11
2-6) انواع ساختارهای سازمانی 12
2-6-1) ساختار ساده 13
2-6-2) بوروکراسی ماشینی 14
2-6-3) بوروکراسی حرفه‌ای 14
2-6-4) ساختاربخشی (شعبه‌ای) 15
2-6-5) ادهوکراسی (متخصص گرایی) 15
2-7) گروه‌بندی واحدهای سازمانی 16
2-7-1) گروه‌بندی افراد بر اساس نوع وظیفه 18
2-7-2) گروه‌بندی افراد برحسب محصول 18
2-7-3) گروه‌بندی افراد بر اساس منطقه جغرافیایی 18
2-7-4) گروه‌بندی چند محوری 19
2-8) ساختار مبتنی بر نوع وظیفه 19
2-9) ساختار مبتنی بر نوع محصول 21
2-10) ساختار پیوندی 25
2-11) ساختار ماتریسی 26
2-19) پیشینه تحقیق 29
2-19-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور 29
2-19-2) تحقیقات انجام‌شده در خارج 34


يشينه تحقيقاتي
پيشينه داخلی
پيشينه خارجی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"

















































مطالب دیگر:
📃نقشه ی بخش های شهرستان تفرش📃نقشه ی بخش های شهرستان زرندیه📃تحقيق استاندارد حسابداري صورتهاي‌ مالي‌ تلفيقي‌ وحسابداري‌ سرمايه‌گذاري‌ در واحدهاي‌ تجاري‌ فرعي‌📃تحقيق نمونه اساسنامه شركت سهامي خاص📃تحقيق اساسنامه شركت سهامي خاص تربت گستر📃تحقيق اساس راهبرد منابع انساني📃تحقيق ارزيابي مديريت چند اداره📃تحقيق ارزيابي مديريت كيفيت جامع در سازمانهاي دولتي📃تحقيق ارزيابي عملكرد كاركنان📃نقشه ی مدل رقومی ارتفاعی شهرستان سمنان📃تحقيق اثر شلاقي در زنجيرة تأمين📃تحقيق آشنايي با عناصر گوناگون آميخته هاي تبليغات📃تحقيق آسيب شناسي رفتار سازماني📃تحقيق نکاتی در آداب معاشرت📃تحقيق تجارت الكترونيكي Network Marketing📃تحقيق ISO 9000 و مديريت كيفيت📃تحقيق تاريخچه و سوابق ISO 9000📃تحقيق تفكر ناب دروازه ورود به سرزمين سيگماها (σ )📃تحقيق تفكر در مديريت📃تحقيق تفكر استراتژيك📃تحقيق تصميم‌گيري گروهي📃تحقيق تجزیه و تحلیل ارزش افزوده ، ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده بازار جهت ارزیابی عملکرد شرکتها📃تحقيق مقدمه‏ اى بر تجزيه و تحليل و طراحى سيستمها📃تحقيق بهبود سازمان و مديريت دانش📃تحقيق بهبود بخشي در سازمان‌ها